Naše železniční společnost se jmenuje Moravskoslezské dráhy z toho důvodu, že při vzniku společnosti dne 26. 10. 2020 Moravská lidová republika tvořila Morava a Slezsko. Proto se společnost jmenuje Moravskoslezské dráhy, a. s. O vzniku společnosti bylo vládou MLR rozhodnuto již 30. 6. 2020.
Nové logo společnosti vychází z barev vlajek Moravy a Slezska. Nové logo také obsahuje ikonické spojení Moravské a Slezské orlice a vedle toho je název společnosti a slogan, který vystihuje naši společnost. Náš zákazník - náš pán. Celé logo leží na bílém podkladu.
Společnost vlastní Moravská lidová republika, Ministerstvo dopravy LR - odbor železniční dopravy.
Sídlíme na této adrese: Jeremenkova 1211/40b, 77900 Olomouc - Hodolany.
Pokud nám chcete napsat, můžete využít formulář nebo využít tyto e-maily:
Za vznikem společnosti stálo nejvyšší vedení MLR a vláda MLR. Důvod a vize byla jasná: založit státní železniční společnost, která bude velmi prosperující a dobře fungující.
Aby mohla společnost vziknout, musela se nejdříve opravit celá železniční síť v MLR, aby budoucí vlaky mohly jezdit co nejrychleji, jak je to možné. Síť nám modernizovaly mezi lety 2015 - 2020 kolegové z Východní Asie a Ruské federace a díky nim patří síť v MLR mezi světové špičky. Síť se modernizovala i v jiných oblastech, kam Moravskoslezské dráhy jezdí.
Díky modernizaci mohou jezdit vlaky až 500 km/h, v praxi se tato rychlost uplatňuje pouze mezi Bratislavou a Wien. Běžná rychlost je 400 km/h, v sousedním Česku 200 km/h. V ostatních oblastech pak standardně min. 200 - 250 km/h.
Společnost tedy začala provzovat vlaky kategorie ICE (InterCityExpres), kdy jezdila na 11 linkách. Od roku 2021 společnost začala pracovat na tom, aby nová státní železniční společnost obsluhovala více oblastí. Vlaky ICE jsou páteřní vlaky celé společnosti a vyrábí je nám od roku 2015 ruská světová společnost CJSC Transmashholding (Трансмашхолдинг) a patří jí za to velký dík. Za tuto službu vděčíme velmi dobrými vztahy s Ruskou federací. Vlaky CityJet a RegioZug nám vyrábí od roku 2020 Švýcarský Stadler Rail AG.
Kromě vlaků ICE se společnost rozhodla provozovat i jiné kategorie. A to InterCity a S-Bahn (osobní vlaky). Vlaky IC spojují významnější sídla, kde ICE nezastavuje, či tam nejezdí. Vlaky S-Bahn jsou pak obyčejné osobní vlaky.
Všichni lidé si naši společnost pochvalují. Chválí hlavně vysoký komfort, přesnost a rychlost. Oceňují také hustou a pravidelnou dopravu mezi velkými městy.
Všem cestujícím za tuto přízeň děkujeme!
Naší vizí je hlavně udržovat kvalitní služby a hlavně cestujících, kterých si nesmírně vážíme. Plánujeme jezdit úplně po celé MLR a expandovat vlaky ICE do více oblastí. Ideální vizí společnosti je propojit všechny státy na evrospkém kontinentu.
Vznik společnosti | 26. 10. 2020 |
Počet linek | 26 (ICE), 7 (IC), 10 (S-Bahn) |
Počet zaměstnanců | 4341 (1. 4. 2023) |
Počet vozidel | 248 (1. 5. 2023) |
Počet přepravených cestujích za rok (2022) | 59.020.500 |
Průměrné výdaje za rok | 1.430.400.000 Kč |
Příjmy za rok 2022 | 65.864.365.940 Kč |
Generální ředitel | Jan Maxim Hlásný (od 26. 10. 2020 - současnost) |
Platy | Strojvedoucí: 60.000 Kč/měs. Průvodčí: 35.000 Kč/měs. Dispečer: 40.000 Kč/měs. Kuchaři a rozvozové služby: 32.500 Kč./měs. Technici: 42.500 Kč./měs. IT: 30.000 Kč/měs. Operátor: 27.500 Kč Informatik na pobočkách MSD: 25.000 Kč Účetní: 25.000 Kč/měs. |