×
Úvod Naše vlaky Naše letadla Naše autobusy Metro Služby a ceník Kontaktní formulář Zprávy Databáze O nás

METRO V BRNĚ

Vláda Moravské lidové republiky se dne 10. 3. 2024 usnesla na tom, že se konečně po dlouhých diskusích a plánech postaví síť metra ve městě Brno. Dne 17. 3. 2024 se řešilo metro i na federální úrovni a i tam bylo formálně schváleno.

Metro v Brně bude tzv. Lehké. Tento systém je vhodný právě pro města s půl milionem obyvatel a je možné dělat ostřejší oblouky a snadno se přizpůsobit terénu.

Kdo metro postaví a jaký je termín zahájení?

O stavební společnosti ještě není rozhodnuto, ale aktuálně se ministerstvo Svazových a federálních věcí osluvuje různé firmy v rámci EAEHSVP a také se řeší finanční pomoc.

Termín zahájení stavby je určen na 1. 11. 2024, přičemž geologický průzkum začne již 1. 4. 2024 a bude trvat 6 měsíců. Termín dokončení a otevření metra dosud znám není.

Linka A se začne stavět 1. 11. 2024 a spuštěna bude dne 1. 11. 2037. Celkové náklady na výstavbu linky A budou 74.893.500.000 Kč

LINKY

Metro Brno bude mít podle finálního třetího plánu 10 linek, které jsou níže v tabulce uvedeny:

LinkaPočet stanicDélka (km)TrasaVýpravní depo linky (linka)
A2320,52Depo Modřice - IvanoviceDepo Modřice (A)
B2423,42Útěchov - Depo BosonohyDepo Bosonohy (B)
C12530,96Žebětín - BedřichoviceDepo Dvorska (C)
C21317,837Bedřichovice - ObřanyDepo Dvorska (C)
C32426,23Bedřichovice - Technologický parkDepo Dvorska (C)
D2426,56Kohoutovice - Depo ChrliceDepo Chrlice (D)
E2124,39Soběšice - Nádraží ŠlapaniceDepo Dvorska (C)
F3026,562Depo Obřany - GlobusDepo Obřany (F)
G1410,53Líšeň, hřbitov - ObřanyDepo Obřany (F)
H12923,01Technologický park - Nádraží ŠlapaniceDepo Dvorska (C)
H24336,421Nádraží Šlapanice - Nádraží Královo PoleDepo Dvorska (C)
Celkem269263,2115 dep
z toho204,863 km tunelů
67 přestupních stanic
Průměr na linku24,454523,92827

MAPA

Detailní přehled o linkách metra najdete zde.

PROVOZOVATEL METRA

Metro v Brně bude spadat pod Moravskoslezské dráhy i pod Dopravní podnik města Brna a to ve spravedlivém poměru 50:50. Zisky z provozu metra se tedy budou spravedlivě dělit mezi Moravskoslezské dráhy a DP města Brna.

Všechny tratě a stanice metra budou spravovat Moravskoslezské dráhy a provádět jejich údržbu. Soupravy metra budou spadat pod DP města Brna.